Miniso înregistrează creșteri de venituri, dar profitul net scade în primul semestru

Lanțul internațional de retail Miniso a încheiat primul semestru al anului cu venituri totale de 9,393 miliarde de yuani (aproximativ 1,126 miliarde de euro), în creștere cu 21,1% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. În schimb, profitul net atribuibil a scăzut cu 22,6%, ajungând la 906 milioane de yuani (circa 108,6 milioane de euro).

Pe piața internă chineză, veniturile companiei au crescut cu 11,4%, totalizând 5,115 miliarde de yuani (613,4 milioane de euro), iar pe piețele externe, cifra de afaceri a înregistrat o creștere de 21,5%, la 3,534 miliarde de yuani (423,8 milioane de euro). Brandul Top Toy, deținut de grup, a adus venituri de 742,1 milioane de yuani (89 de milioane de euro).

Cheltuielile operaționale, inclusiv cele de vânzare, distribuție și administrare, au crescut cu 25,3%, atingând 7,847 miliarde de yuani (941 de milioane de euro). În cel de-al doilea trimestru, profitul companiei a fost de 489,7 milioane de yuani (58,7 milioane de euro), cu 16,7% mai puțin față de anul trecut, în timp ce veniturile au crescut cu 23,1%, la 4,966 miliarde de yuani (595,5 milioane de euro).

Miniso a extins rețeaua de magazine la nivel global, ajungând la un total de 7.905 unități, cu 842 mai multe decât acum un an. Dintre acestea, 4.305 sunt localizate în China, 3.307 pe piețe internaționale, iar 293 fac parte din rețeaua Top Toy.

Conducerea companiei și-a exprimat satisfacția pentru evoluția pozitivă a afacerii, evidențiind o creștere substanțială a profitului operațional. De asemenea, a fost anunțată distribuirea unui dividend interimar pentru acționari, care va fi plătit în septembrie.