Vânzările de haine au crescut în Marea Britanie datorită vremii calde din iulie

Cheltuielile consumatorilor britanici au înregistrat o creștere în luna iulie, potrivit datelor publicate recent. Vremea neobișnuit de caldă de la începutul lunii a stimulat achizițiile de articole vestimentare, deși cererea a scăzut odată cu înregistrarea unor temperaturi mai scăzute spre finalul perioadei.

Un raport al British Retail Consortium (BRC) indică faptul că cheltuielile au crescut cu 2,5% față de aceeași lună a anului trecut, dar această creștere a fost mai modestă decât cea din iunie. Barclays a raportat, de asemenea, o majorare a cheltuielilor totale cu 1,4%, inversând tendința de scădere observată în luna anterioară.

Potrivit analiștilor, vânzările de alimente au beneficiat inițial de condițiile meteorologice favorabile și de evenimente sportive, dar acest avans nu s-a menținut pe parcursul întregii luni. Se remarcă, totuși, că o parte semnificativă a creșterii cheltuielilor a fost determinată de creșterea prețurilor, mai degrabă decât de o cerere sporită.

În ceea ce privește sectorul non-alimentar, vânzările de îmbrăcăminte au cunoscut cea mai importantă creștere din septembrie anul trecut, în contextul în care iulie 2024 a fost una dintre cele mai călduroase luni din istoria recentă.

Pe plan macroeconomic, autoritățile urmăresc cu atenție modul în care gospodăriile își gestionează economiile în condițiile creșterii inflației și ale încetinirii avansului salarial. Banca Angliei estimează că inflația va continua să crească până în toamnă, iar prețurile alimentelor ar putea atinge un nou maxim până la sfârșitul anului.

Printre factorii care au contribuit la aceste tendințe se numără și măsurile privind majorarea salariului minim și creșterea contribuțiilor la asigurări sociale, aplicate recent de guvern.