Vaslui: Peste 1.700 de apeluri la linia de urgență pentru copii în primele luni ale anului

În județul Vaslui, linia telefonică de urgență 119, dedicată semnalării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare sau violență împotriva minorilor, a înregistrat peste 1.700 de apeluri de la începutul acestui an. Media zilnică se situează la aproximativ 7 apeluri, față de 9 în anul trecut.

Potrivit datelor oficiale, majoritatea sesizărilor provin de la profesioniști, iar numărul celor efectuate direct de copii rămâne redus. Din totalul apelurilor primite, 416 au fost transferate și evaluate de echipa mobilă a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Vaslui.

În cursul anului trecut, autoritățile au gestionat 3.380 de fișe de caz și au intervenit în 620 de situații. Linia 119, operată de consilierii specializați, funcționează non-stop și este gratuită din orice rețea de telecomunicații. Ea face parte din programul guvernamental „Din grijă pentru copii”, lansat în 2022 cu scopul de a oferi un mecanism rapid de intervenție și protecție a minorilor aflați în dificultate.