Tuneluri pentru viitorul metroului bucureștean: Primele segmente finalizate

Un pas semnificativ a fost făcut în construcția viitoarei Magistrale 6 de metrou din Capitală. Primul segment de tunel dintre stațiile Tokyo și Aeroport Băneasa a fost finalizat cu succes de către scutul de foraj „Sfânta Maria”, un utilaj impresionant cu o lungime de 97 de metri și o greutate de aproximativ 600 de tone.

Lucrările au început în aprilie anul curent, iar echipamentul, dotat cu un cap de foraj de 6,60 metri diametru, a executat primul traseu subteran pe Linia 2 a viitoarei magistrale. Acesta va face legătura între stația Tokyo și cea a Aeroportului Băneasa, parte a Secțiunii Sud a proiectului.

Compania Metrorex a anunțat că primul segment finalizat are o lungime de 902,04 metri, cu 602 de inele de tunel montate. Pe Linia 1, lucrările continuă cu un alt utilaj, „Sfânta Ana”, care a excavat deja peste 406 de metri și a instalat peste 265 de inele.

Cele două scuturi de foraj vor excava în total aproximativ 6,6 km de tuneluri subterane, necesare pentru construcția celor șase stații și a șase interstații pe traseul dintre 1 Mai și Tokyo. Conform reprezentanților companiei, proiectul derulează conform planului stabilit.