Două companii aeriene americane, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni în justiție după ce au fost acuzate că și-au înșelat clienții, percepuând taxe suplimentare pentru locuri prezentate ca fiind la fereastră, dar care, în realitate, sunt amplasate lângă pereți.
Procesele, deschise în instanțele federale din San Francisco și New York, au fost inițiate în numele unor pasageri care susțin că nu și-ar fi ales sau plătit mai mult pentru astfel de locuri dacă ar fi fost informați corect. Conform acuzațiilor, aceste locuri sunt vândute ca premium, deși oferă, de fapt, o experiență inferioară.
Un caz concret menționat în plângere este cel al unui pasager din New York care a rezervat un loc marcat ca fiind lângă fereastră, dar care s-a trezit cu un perete în față. Selectarea locului s-a făcut fără ca compania să îl avertizeze cu privire la absența ferestrei.
Deși alte linii aeriene, precum Alaska Airlines și American Airlines, oferă și ele astfel de locuri, acestea informează pasagerii în momentul rezervării. Delta și United, însă, au ignorat plângerile constante ale călătorilor și au continuat să practice această metodă.
Pe platforme online, mulți clienți și-au exprimat nemulțumirea, afirmând că nu doar că nu beneficiază de o fereastră, dar uneori nici măcar de spațiu suplimentar pentru picioare.
Acțiunile colective cer despăgubiri substanțiale și modificarea modului în care sunt afișate locurile. O decizie favorabilă pasagerilor ar putea obliga companiile să renunțe la practici considerate înșelătoare și să compenseze cei care au plătit în plus.