Delta și United, acuzate de înșelăciune pentru locurile la „fereastră” fără fereastră

Două companii aeriene americane, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni colective în instanțele federale din San Francisco și New York. Acestea sunt acuzate că au înșelat pasagerii, percepuând taxe suplimentare pentru locuri prezentate ca fiind la fereastră, dar care, în realitate, sunt amplasate lângă pereți.

Acțiunile judiciare au fost intentate de către firma de avocatură Greenbaum Olbrantz, care susține că pasagerii nu și-ar fi ales sau plătit mai mult pentru aceste locuri dacă ar fi știut adevărul. Compania de avocatură a menționat că a primit numeroase solicitări de la călători care se simt păcăliți.

Într-un caz concret, un pasager din New York a rezervat locul 23F pentru un zbor spre California, crezând că acesta este lângă fereastră. La îmbarcare, acesta a descoperit că lângă scaun se afla doar un perete. Documentele judiciare arată că, în timpul procesului de rezervare, compania nu a oferit niciun avertisment cu privire la absența ferestrei.

Spre deosebire de Delta și United, alte linii aeriene precum Alaska Airlines și American Airlines își informează clienții în mod transparent despre acest tip de locuri în momentul rezervării.

Plângerile includ și mărturii ale pasagerilor nemulțumiți, unii dintre ei afirmând că, pe lângă lipsa ferestrei, aceste locuri oferă chiar mai puțin spațiu pentru picioare.

Acțiunile colective cer despăgubiri substanțiale și solicită instanței să oblige companiile să modifice practicile de afișare a locurilor. Dacă acțiunile vor fi admise, Delta și United ar putea fi obligate să compenseze toți pasagerii care au plătit suplimentar pentru un avantaj inexistent.