Două companii aeriene americane, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni în justiție după ce au fost acuzate că și-au înșelat clienții, percepuând taxe suplimentare pentru locuri prezentate ca fiind lângă fereastră, dar care, în realitate, sunt plasate lângă un perete. Procesele au fost intentate săptămâna aceasta în instanțele federale din San Francisco și New York.
Acțiunile colective au fost inițiate de către o firmă de avocatură care susține că pasagerii nu și-ar fi ales sau plătit mai mult pentru aceste locuri dacă ar fi fost informați corect. Potrivit acuzărilor, companiile nu au oferit avertismente clare cu privire la natura acestor locuri în timpul procesului de rezervare.
Un caz concret menționat în plângere este cel al unui pasager din New York care a rezervat un loc marcat ca fiind lângă fereastră, dar care s-a dovedit a fi situat lângă un perete, fără nicio fereastră reală. În plus, s-a afirmat că, deși alte companii aeriene, precum Alaska Airlines și American Airlines, oferă informații clare despre astfel de locuri, Delta și United au ignorat plângerile repetate ale călătorilor.
Solicitanții cer despăgubiri substanțiale și modificări în modul în care sunt afișate locurile, pentru a evita confuziile viitoare. Decizia instanței ar putea obliga companiile să își reevalueze practicile de marketing și să compenseze pasagerii care au plătit în plus pentru un serviciu inexistent.