Miniso: Venituri în creștere, dar profit net în scădere semnificativă

Lanțul chinez de retail Miniso a înregistrat o creștere a veniturilor totale în primul semestru, acestea atingând 9,393 miliarde de yuani (aproximativ 1,126 miliarde de euro), cu 21,1% mai mult față de aceeași perioadă a anului precedent. În schimb, profitul net a scăzut substanțial, cu 22,6%, ajungând la 906 milioane de yuani (circa 108,6 milioane de euro).

Pe plan intern, veniturile companiei au crescut cu 11,4%, totalizând 5,115 miliarde de yuani (613,4 milioane de euro), iar pe piețele internaționale, performanța a fost și mai puternică, cu o creștere de 21,5%, până la 3,534 miliarde de yuani (423,8 milioane de euro). Brandul Top Toy, deținut de Miniso, a adus venituri de 742,1 milioane de yuani (89 de milioane de euro).

Cheltuielile totale au crescut însă semnificativ, cu 25,3%, ajungând la 7,847 miliarde de yuani (941 de milioane de euro). Doar în al doilea trimestru, profitul a fost de 489,7 milioane de yuani (58,7 milioane de euro), cu 16,7% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile au crescut cu 23,1%.

Miniso a încheiat semestrul cu un număr de 7.905 de magazine la nivel global, cu 842 mai multe față de anul trecut. Dintre acestea, 4.305 sunt localizate în China, 3.307 în străinătate, iar 293 fac parte din rețeaua Top Toy.

Conducerea companiei s-a declarat încrezătoare în evoluția pozitivă, evidențiind o creștere semnificativă a profitului operațional. De asemenea, a fost anunțată distribuirea unui dividend interimar pentru acționari, care va fi plătit în septembrie.