Lanțul de retail chinez Miniso a raportat pentru primul semestru al anului o scădere a profitului net cu 22,6%, în ciuda unei creșteri consistente a veniturilor totale. Compania a obținut un profit net de 906 milioane de yuani (circa 108,6 milioane de euro), comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
Veniturile totale au crescut cu 21,1%, atingând 9,393 miliarde de yuani (aproximativ 1,126 miliarde de euro). Pe piața internă, cifra de afaceri a avansat cu 11,4%, iar pe piețele internaționale s-a înregistrat o creștere de 21,5%. Brandul Top Toy, parte a grupului, a contribuit cu 742,1 milioane de yuani la veniturile totale.
Cheltuielile operaționale au crescut semnificativ, cu 25,3%, ajungând la 7,847 miliarde de yuani. În cel de-al doilea trimestru, profitul companiei a scăzut cu 16,7%, în pofida unei creșteri a veniturilor cu 23,1%.
Miniso și-a extins rețeaua de magazine la nivel global, ajungând la un total de 7.905 unități, dintre care 4.305 în China, 3.307 în străinătate și 293 magazine sub brandul Top Toy.
Conform declarațiilor oficiale, conducerea companiei a expresat satisfacție pentru evoluția trimestrului, evidențiind o îmbunătățire a profitului operațional. De asemenea, a fost anunțată distribuirea unui dividend interimar pentru acționari.