Consilierii locali din Zalău au dat undă verde, joi, unui protocol de colaborare cu asocierea Makyol – Ozaltin, pentru efectuarea de prospecțiuni geologice necesare construirii Tunelului Meseș. Acesta va face parte din tronsonul Zalău–Nușfalău al viitoarei Autostrăzi Transilvania.
Asocierea Makyol – Ozaltin a fost desemnată constructor pentru proiectul autostrăzii Brașov–Târgu Mureș–Cluj–Oradea, mai exact pentru subsecțiunea ce cuprinde și Tunelul Meseș. Lucrările vor începe cu investigații geologice amănunțite, esențiale pentru planificarea și execuția în condiții de siguranță a viitorului tunel.
În pădurea publică a municipiului Zalău vor fi efectuate 11 foraje de diametru redus. Patru dintre acestea se vor realiza în zona de ieșire a tunelului, iar restul de-a lungul traseului, până la intersecția cu drumul județean DJ 108R, care face legătura cu localitatea Treznea. Sondările vor fi amplasate în proximitatea drumului forestier Meseș II, fără a impune defrișări suplimentare.
Transportul utilajelor și depozitarea acestora se va face exclusiv pe drumurile forestiere existente, astfel încât activitățile specifice să nu afecteze fondul forestier și nici accesul în zonă.
Este de menționat faptul că acest tronson de autostradă, care include și realizarea tunelului, face obiectul celui mai mare contract de infrastructură rutieră din istoria țării, în valoare de 6,62 miliarde de lei, semnat la începutul lunii aprilie.