Majoritatea profesorilor rămân în școlile actuale după majorarea orelor

Aproximativ 98,6% dintre cadrele didactice titulare și-au menținut locurile de muncă în unitățile școlare unde activau anterior, în urma creșterii normei didactice cu două ore săptămânale. Doar 1,4% dintre educatori au fost nevoiți să-și completeze norma în alte instituții de învățământ, potrivit datelor oficiale.

Modificarea, introdusă ca măsură temporară prin Legea fiscal-bugetară nr. 141/2025, a necesitat o reorganizare a structurii orelor pentru noul an școlar. Autoritățile menționează că această ajustare va oferi elevilor mai multe ore de contact cu profesorii titulari.

În săptămâna următoare, vor fi alocate posturile pentru suplinitori, iar ulterior vor fi stabilite și orele disponibile pentru plata cu ora. Ministerul a anunțat că va reduce și volumul de muncă birocratică, pentru a compensa creșterea orelor de predare.

De asemenea, s-a luat măsuri pentru a evita fragmentarea excesivă a normelor, în special în cazurile în care profesorii predau deja în trei sau mai multe școli. Autoritățile educaționale își exprimă recunoștința față de toți profesorii pentru eforturile depuse în condiții bugetare dificile.

Majoritatea profesorilor rămân în școlile actuale după majorarea orelor

Aproximativ 98,6% dintre cadrele didactice titulare și-au menținut locurile de muncă în unitățile școlare unde activează, în urma creșterii normei didactice cu două ore săptămânale. Potrivit datelor oficiale, doar 1,4% dintre profesori își vor completa norma în alte instituții de învățământ. Decizia, stabilită prin Legea fiscal-bugetară nr. 141/2025, a necesitat o reorganizare a programelor pentru noul an școlar.

În săptămâna următoare, vor fi alocate posturile pentru suplinitori, iar ulterior vor fi stabilite și orele disponibile pentru plata cu ora. Autoritățile educaționale susțin că măsura va asigura o interacțiune mai consistentă între elevi și profesori titulari, subliniind totodată importanța reducerii sarcinilor administrative care încarcă activitatea didactică.

De asemenea, s-a luat în considerare evitarea fragmentării excesive a normelor, în special în cazurile în care profesorii predau deja în trei sau mai multe școli. Procesul de redistribuire a fost încheiat la nivelul inspectoratelor școlare, iar acum se finalizează și alocarea pentru personalul suplimentar.

Se așteaptă ca toate aceste demersuri să fie comunicate public în scurt timp, într-un context marcat de provocările bugetare actuale.