Sainsbury’s implementează tehnologie de recunoaștere facială în magazinele din Marea Britanie

Unul dintre cele mai importante lanțuri de supermarketuri din Marea Britanie a anunțat că va introduce tehnologia de recunoaștere facială în unitățile sale comerciale. Decizia vine ca răspuns la creșterea incidentelor de furt și agresiuni în retail.

Conform informațiilor disponibile, compania a demarat o perioadă de testare de opt săptămâni în două dintre magazinele sale, urmând ca ulterior tehnologia să fie extinsă la nivel național. Reprezentanții firmei au precizat că sistemul va fi utilizat exclusiv pentru identificarea persoanelor care au comis infracțiuni sau au adoptat comportamente violente.

Tehnologia funcționează prin compararea imaginilor capturate cu o bază de date a persoanelor raportate pentru activități ilegale. În cazul în care software-ul nu identifică o potrivire, înregistrările sunt șterse imediat. Sistemul emite alerte doar atunci când detectează prezența unor persoane care au fost semnalate anterior de către magazinele partenere sau de alți retaileri care utilizează aceeași tehnologie.

În ciuda beneficiilor evidențiate de companie în combaterea infracționalității, utilizarea recunoașterii faciale a stârnit reacții din partea organizațiilor de apărare a drepturilor cetățenilor. Criticii susțin că astfel de măsuri pot afecta viața privată a clienților și pot crea un precedent periculos în ceea ce privește supravegherea în spațiile publice.

Sainsbury’s a asigurat că tehnologia nu va fi folosită pentru monitorizarea angajaților sau a clienților obișnuiți, ci doar pentru prevenirea incidentelor violente și a furturilor. Compania a menționat că colaborează cu autoritățile și cu alți retaileri pentru a îmbunătăți securitatea în magazine.