În județul Vaslui, linia telefonică de urgență 119, dedicată semnalării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare sau violență împotriva minorilor, a înregistrat peste 1.700 de apeluri de la începutul acestui an. Media zilnică se situează la aproximativ șapte apeluri, față de nouă în anul precedent.
Conform informațiilor oferite de reprezentanții Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Vaslui, majoritatea sesizărilor provin de la profesioniști, iar cazurile în care copiii înșiși raportează incidente sunt relativ rare. Din totalul apelurilor primite, 416 au fost transferate și evaluate de către echipa mobilă a instituției.
În cursul anului trecut, autoritățile au gestionat 3.380 de fișe de caz și au intervenit în 620 de situații. Linia 119, operată de consilierii specializați ai direcțiilor de asistență socială, funcționează non-stop și este gratuită din orice rețea de telecomunicații. Ea face parte din programul guvernamental „Din grijă pentru copii”, implementat începând cu anul 2022.