Brandul francez de modă Vetements a depus o cerere la Curtea Supremă a Statelor Unite pentru reexaminarea unui caz privind înregistrarea mărcii sale. Compania susține că sistemul juridic american a greșit atunci când a respins cererea de protejare a numelui „Vetements”, pe motiv că acesta ar fi prea generic și descriptiv pentru industria vestimentară.
Decizia instanței inferioare, confirmată și de o Curte de Apel, se bazează pe faptul că un număr semnificativ de consumatori americani înțeleg că „vetements” înseamnă „haine” în franceză. Însă Vetements argumentează că această abordare – care traduce literal un cuvânt străin – este defectuoasă și nu ține cont de modul în care publicul percepe de fapt brandul.
Compania mai adaugă că există divergențe semnificative între deciziile instanțelor americane în astfel de cazuri, ceea ce creează o stare de incertitudine juridică. Acceptarea cazului de către Curtea Supremă ar putea aduce o clarificare necesară privind tratarea cuvintelor străine în legislația americană de marcă.
Vetements susține că valoarea unui brand trebuie evaluată nu prin prismă lingvistică, ci prin notorietatea și identitatea pe care le-a construit în mintea consumatorilor.